Eindelijk , het seizoen is aangebroken en wordt het tijd om terug te kijken naar een stuntelig jaar wat betreft de organisatie van de vluchten. Rare onbevattelijke lossingen ,uitstellen en verplaatsingen, ik erger me er echt kapot aan. Stel nu eens een goed programma samen voor 2024 en hou je daaraan. Zorg desnoods voor een airco systeem in de wagens enz maar zorg ervoor dat er altijd mogelijkheden zijn om het geplande programma af te werken en voorkom daarmee dat er naar anderen die er niets mee vandoen hebben gewezen wordt. Pas ook de regelgeving aan betreffende het elektronisch constateren en probeert daar dan ook op te handhaven. Handhaven is een groot woord, ik weet het ,we moeten niet in een politiestaat terecht komen , maar om te kunnen spreken van eerlijke sportbeoefening moet je handhaven, in de wielrennerij en alle sporten , bij voetbal is er ook een scheids en zelfs een VAR om te zorgen dat alle regels worden nageleefd en uitgevoerd.

Maar het seizoen is voorbij en de laatste vlucht vanuit Sens is gelukkig ook voorbij. Duidelijk was dat ik met de duiven niet vroeg zat maar zelfs de tijden waarop ik zat verbaasde me nog, ik deed gewoon weer lekker mee en nu staat de selectie voor de deur. We vlogen Sens omdat de wind te oostelijk was en er dus van het geplande Fortenay werd afgeweken.  Normaal schreeuwt dan de MvZ melker dat dat onrecht is maar daar viel nu een vroege duif, dus dan is er opeens niks meer aan de hand en gaat deze melker gelijk over tot het koppensnellen van de zgn. jonge duivenspecialisten, je moet maar het lef hebben. Maar zelfs een schorre kanarie zingt zoals hij gebekt is.

Hier was het dus gewoon prijssie pakken en klaar zijn we. Nu zorgen dat de duiven helemaal oké komen, de rui goed verloopt en werken naar seizoen 2024.  Er zijn nog drie duiven onderweg uit Sens waaronder wel mijn beste jonge duif, het is niet anders en het glas moet helemaal leeg gedronken worden tot de bodem.

Kees Commijs Postduivencoach