Artikelen

 
 
Naar aanleiding van de ontvangen mails van “bezorgde ZLU spelers “ is er in aug. 2016 overleg geweest met de NPO, en in dec. 2016 overleg met KBDB en alle inrichters. Op deze laatste bijeenkomst zijn er nadere afspraken gemaakt inzake de lossing problematiek.

 



In het kort de afgesproken werkwijze:
Namens ZLU: Piet Franssen, Mickel Roumans en Klaas Elzinga.

Piet Franssen is namens de ZLU groep de woordvoerder/contactpersoon naar de inrichters en KBDB Dhr. Dirk Schreel.Dit Petit comité bekijkt iedere vlucht op de dag voor de lossing naar de weersvoorspelling van de komende lossingsdag. Zij ontvangen naast hun eigen opgezochte informatie ook namens het IWB, Arie van Dam de laatst bekende info per mail. Op de dag van lossing krijgt dit Petit comité weer alle info aangeleverd ook van het IWB inzake de weersverwachting op de losplaats en vluchtlijn. Vervolgens neemt Piet Franssen na deze overlegronde contact op met de inrichter van de wedvlucht en raadpleegt vervolgens de KBDB, Dhr. Dirk Schreel.

De voorzitter van het sportcomité KBDB beslist uiteindelijk over de lossing, zo ja, of nee.

De volgende afspraken liggen vast:
Voor Barcelona geld, op de 1e dag tussen 8 en 10.00 uur, bij uitgestelde lossing vanaf de 2e dag zo vroeg als mogelijk. Voor alle overige vluchten, los zo vroeg als mogelijk, niet meer na 10.00 uur.

Heren veel succes met het volbrengen van deze moeilijke klus.

Namens ZLU,
Hub Wetzelaer, secr.