De groep van keurmeesters hield zaterdag 12 oktober jl. haar jaarlijkse algemene ledenvergadering te Soest. Evenals vorig jaar was de plaats van samenkomst de lokaliteit van P.V. Soest. Bij binnenkomst werden de leden allerhartelijkst ontvangen met koffie en cake door Peter van de Brakel en zijn echtgenote. Van de 64 actieve keurmeesters waren er 50 in de gelegenheid de vergadering te bezoeken.

Om 10.40 uur opende voorzitter Wout de Vries de vergadering door iedereen van harte welkom te heten. Hij prees de leden voor de goede opkomst. Een ogenblik stilte werd in acht genomen naar aanleiding van het overlijden van Piet Roelofs in februari van dit jaar. De agenda, de notulen en het financieel overzicht waren vooraf aan de leden toegezonden. Het jaarverslag van de secretaris werd door Theo te Pas voorgelezen. De voorzitter dankte Theo voor de werkzaamheden behorende bij deze functie. Ook het financieel overzicht werd door penningmeester Bert Prasing onder de aandacht gebracht.

Nadat de financiële controlecommissie had voorgesteld de penningmeester voor zijn werkzaamheden te dechargeren, werd hieraan door de vergadering door middel van een applaus gehoor gegeven. Administrateur Gerard van de Bovenkamp gaf hierna nog een overzicht van de keuringen welke in de periode 2018/2019 hadden plaatsgevonden. Met betrekking tot het punt bestuursverkiezing waren aftredend en herkiesbaar Theo te Pas en Nico de Jong. Er hadden zich geen tegenkandidaten aangemeld naar aanleiding waarvan beide heren middels een applaus bij acclamatie voor een nieuwe zittingsperiode werden herbenoemd.

Jubilarissen

Hierna vroeg de voorzitter aandacht voor de jubilarissen. Huib Bransen werd door de voorzitter toegesproken in verband met zijn 25-jarig lidmaatschap, de hierbij behorende speld werd hem opgespeld vergezeld van een mooie bos bloemen. Marie de Laat, Theo Vervoort, Winfried Zötsch, Wim Versendaal  en Theo Hutten vierden hun 40-jarig lidmaatschap. Ook deze vijf jubilarissen werden door Wout op passende wijze met hier en daar een kwinkslag toegesproken, zij ontvingen een kristallen bonbonnière met een bos bloemen. Theo Hutten dankte, mede namens de andere jubilarissen het bestuur voor de aandacht welke zij deze dag kregen.

In januari hadden vier kandidaten examen gedaan één kandidaat namelijk Fabian Wendel uit Assen slaagde zowel  voor het theorie- alsmede voor het praktijkgedeelte. De voorzitter reikte het door hem zo fel begeerde diploma uit. Hierna volgde de pauze waarin de medisch adviseur van de groep Stephan Göbel  m.b.v. enkele beelden de diverse veel voorkomende problemen op medisch gebied bij de duiven onder de aandacht bracht terwijl de aanwezigen hem hierover vragen konden stellen.

Hierna nodigde de voorzitter iedereen uit voor de lunch. Nadat nog bloemen waren uitgereikt aan Stephan voor zijn presentatie, Jos de Ridder voor de verzorging van de keurlabels,  Bert Prasing voor het faciliteren van de bestuursvergaderingen en het echtpaar van de Brakel voor de catering bedankte de voorzitter iedereen voor de aanwezigheid en positieven en opbouwende inbreng, hij wenste allen een fijn keurseizoen en een wel thuis.

Nieuwsbrief Peter Boskamp

07 oktober 19
Paratyfus De vragen over paratyfus blijven binnenkomen. Ik heb er in mijn boek uitgebreid aandacht aan besteed. Nu klopt dat verhaal nog steeds in grote lijnen, maar inmiddels zijn er meerdere...

Columnist in Spotlight