Na de mispeer verleden week vanaf Peronne, geen enkele prijs, meteen de stekker uit het stopcontact getrokken. Kortom klaar met het bijlichten en dus met de  deelname aan de jonge duiven vluchten..

Het blijft verbazingwekkend, dat meteen het ruien gaat beginnen, ja wel zondag kranig voeren en op  de maandagmorgen liggen er  de nodige pennen en dekveren in het hok. Met het loslaten is de animo om eens flink op de vleugels te gaan maar van korte duur. Een beetje rommelen op  en rond het hok en af en toe een rondje tuin nou ja, dat is het wel zo'n beetje.

Wat een verschil met de ploeg voor de navluchten, alhoewel ik bij een enkele hier en daar wat beginnende dekrui constateer. Maar wat gaan deze nog graag op de vleugels, een uur trainen en flink wegtrekken is heel gewoon. Tevens  valt  het mij op,  wat een alertheid  is er bij deze ploeg. Voortdurend bij het landen wordt er in de lucht getuurd, bij het minste geringste geachte gevaar gaan ze weer op  de vleugels. Het binnenkomen gaat steeds beter, in het begin toch wat problemen hiermee ondervonden. Maar de dagelijks ontvangst met wat snoep op de voertafel doet wonderen.

Ik heb het altijd een beetje verbazingwekkend gevonden, de verhalen mijn  jongen trainen dagelijks minimaal 1.5  a 2 uur . Het begint erop te lijken, dat het met deze ploeg ook hier gaat lukken. Toch wel verbazend geen vlag of andere  atributen om ze vooral maar in de lucht te houden. Het gaat geheel op eigen initiatief.

Aan de dis.

Deze week een prima beslissing van het bestuur van de afdeling i.v.m. de slechte weersvoorspelling  voor de zaterdag i.p.v donderdag een vrijdaginkorving voor de vlucht vanuit Pont st Maxence en dan op de zondag concoursen

Maandagavond is er de inkorving voor de africhting vanuit Zevenhuizen. Het was niet mogelijk om deze africhting op zaterdag in te korven en zondag los. Nou we gaan het zien.

Tot de volgende blog