We zijn een week verder en in mijn clubje ving ik op dat er enkele beroering was ontstaan door reactie van wie ik vind de grootste saggerijn liefhebber uit Nederland uit Krimpen aan de Lek, vorig seizoen ergerde ik mij al geregeld aan zijn weergave in zijn bloc over de vluchten en over hoe hij ze ervaren had. Altijd afgeven op Reeuwijk en Gouda e.o terwijl hij zelf juist om gunstig op de vluchtlijn te leggen is verhuisd naar zijn huidige stekkie. Maar wat ik hoorde was voor mij wel genoeg om even op zijn site te kijken en in zijn bloc. Gelukkig gaf hij zelf al aan dat hij in de wintermaanden liever niet schreef op het bloc om niet in een ,,negatieve spiraal,, te geraken . Nu dan moet je nu al ophouden met schrijven want dit doe je via steken onder de gordel nu al.

Ook las ik dat hij blij was dat de wagen nu automatisch openging en alle duiven er tegelijk uitgingen zodat Reeuwijk e.o geen voordeel meer zou hebben. Mijn god wat voor soort egoïst ben je dan als de rest van je afdeling nog geen gebruik kunnen maken van dit systeem. In mijn visie alle wagens automatisch of geen eentje, maar nee deze melker denk alleen maar aan zijn eigen voordeel. Zo dit ben ik ff kwijt ,dus heb ik weer een ergernis minder.  Hopelijk stopt hij met zijn bloc want heel veel liefhebbers ergeren zich eraan en voorkom hij voor zichzelf dan ook dat hij niet in zijn negatieve spiraal terecht komt, dit is gewoon voer voor psychologen .

Deze week vlogen we de eerste vlucht voor de punten en ik heb me voorgenomen om naar de grootmeester uit Reeuwijk te luisteren , alleen goede duiven maakt het verschil en de rest (mits alles gelijkwaardig) is  bijzaak. Ik maak me er zeker niet meer druk om en wil gewoon plezier aan mijn hobby beleven en commerciële activiteiten niet creëren. Zo sta ik nu eenmaal in mijn sport. We vlogen dus Lennik voor mij ongeveer 125 km. Display was er aangezet en de duiven gingen om 9.00 uur los en mijn verwachting was dat ondanks de wind 1300 mpm haalbaar zou moeten zijn, al snel zag ik op compulive dat ik te hoog had ingeschat en dat de duiven van rayon blauw van de afdeling 5 die een kwartier eerder gelost waren in Dordrecht vielen als zoete broodjes maar geen 1300 m haalde. Toen mijn eerste duif viel op 10.45 en ik drie minuten moest wachten op mijn tweede dacht ik nog een vroege duif te hebben, eenmaal in de vereniging kreeg ik al snel een koude douche toen bleek dat het wel een aardige maar helemaal geen vroege was. Om 13.27 uur viel mijn laatste en dus is alles weer thuis en ben ik met de uitslag redelijk tevreden.

Uiteraard werd er in samenspel Gouwe IJssel weer vreselijk hard gepakt maar nu ik het weet en hoorde geloof ik ook dat het aan die automatische openen van de deuren ligt, sorry hoor, krijg nu pijn in mijn buikspieren van het lachen. Mijn vriend heeft gelijk alleen goede duiven in prima conditie dat maakt het verschil en de rest ? Gezeik, jaloezie en randverschijnselen.

Iedereen succes zaterdag en hopelijk gaat in Quievrain alles tegelijk ( per kleur) in de lucht en zijn voor de eerste afdelingsvlucht alles wagens automatisch en anders moet om geen onderscheid te krijgen via de lossing die ene aangepaste wagen nog maar een jaartje uit de roulatie, hahaha. Krimpen a/d Lek wel automatisch en ik handmatig twee a drie minuten later los ? Ik moet er niet aan denken ,pfft.

Kees Commijs Postduivencoach.

pdcoach