We zijn weer een weekje verder en wat voor een weekje, hitte ,hitte en nog eens hitte. In het hok liep de thermometer op een gegeven ogenblik naar 50C. water op het dak spuiten hielp weinig en ook alle ramen wijd open had totaal geen nut. Maar de duiven lagen rustig en hadden er weinig last van, maar hun baasje meer. Toch trainde ze bij het uitlaten goed en was er geen verschil te zien als bij minder warme dagen. Daarom verbaasde het mij ook dat opeens de midfond vlucht die afdeling 5 zou spelen werd afgelast, Later werd alles dus ook de jonge duivenvlucht uitgestel terwijl het advies was van de NPO op zaterdagavond inkorven en op zondag lossen. Maar dit kon in de afdeling 5 niet want dit stuitte op logistieke problemen, de vraag is welke ? Stel dat het gewoon weer was geweest en er gewoon was ingekorfd maar dat zaterdag het water met bakken uit de hemel was gevallen en de bliksem de hele dag met gedonder had gezegen viert , dan had je de vluchten moeten uitstellen naar zondag en dan had de afdeling zich niet kunnen verschuilen achter logistieke problemen , hoewel nu ik erover nadenk hebben we al eerder rare beslissingen gehad. Dus het probleem zit niet in het weer, zit niet bij het NPO en zit niet bij de afdeling5 , maar achter het probleem waait het spook (oorzaak) van de ,, logistieke problemen,, de vervoerder.

Maar ze zoeken het maar uit en mijn weekeinde was goed verziekt mede daar er snelheden werden bereikt van 1900 mpm en ook de duiven van Bergerac en Narbonne goed zijn afgekomen ondanks die volgens de insiders onoverkomelijke hitte. Dus het is en was allemaal bull shit praat.

Een bestuurder benaderde mij deze week over het feit dat ik commentaar had geplaatst op facebook over een verkeerd gemelde duif maar gaf ook gelijk aan dat hij erkende dat ook ik het recht heb op vrijheid van meningsuiting, maar een beetje minder mocht ook wel. Feitelijk had ik niks gezegd omdat ik de vraag voor iedereen open liet door ……..… in te vullen en daar hadden diverse woorden kunnen worden ingevuld van parfum tot mooie duif. Maar wat de bestuurder schijnbaar niet gelezen had was dat anderen het vuurtje opstookte en zelfs bedreigingen uitte.  Toen ik dat bij hem toelichtte begrepen we elkaar goed en bleek dus dat hem maar de helft van het verhaal verteld was en wisten wij waar de schoen wrong. Wij hebben het uitgepraat.

De duiven zijn nu een nieuwe fase ingegaan en de hokken worden in de ochtend en avond bijgelicht, ze trainen goed en ik heb verwachtingen dat ze hun prijsjes op ons niveau kunnen verdienen, al blijft het altijd afwachten. De gemaakte drinkgoten op de planken voldoen goed en sommige duiven drinken na de training zelfs voor ze naar binnen lopen. Zo blijft een duivenmelker altijd bezig.

Tot de volgende rondom.

Kees Commijs

Racing Pigeon Whisperer.