Het dondert wel in duivenland en steeds meer liefhebbers gaan zich roeren , nadat de penningmeester en secretaris NPO het bestuur hebben verlaten gaan veel columnschrijvers nu opeens los daar waar ik al meer dan een jaar voor waarschuwde. Als eerder schreef ik na een landelijk messinger gesprek dat deze voorzitter NPO te wantrouwen was en zeker niet te vertrouwen. Keer op keer werden dingen beschreven in het kader GPS 2021 maar geen feiten en bedragen genoemd. Een beroep op aftreden van dhr M v/d Kruk werd niet gehoord of wilde hij niet horen laat staan honoreren.  Nu deze weer een brief aan alle liefhebbers van Nederland van de koffiejuffrouw zoals iemand haar betiteld. Een brief die opeens andere geluiden laat horen dan we gewend zijn een brief die vermoedelijk bedoeld is om het getij te keren een brief die weer een gedachtewending moet teweeg brengen, maar laat u niet misleiden.  Het is einde verhaal voor deze voorzitter met zijn mooie misleidende voorwoordjes in op de hoogte , het is einde verhaal voor zijn nog aanwezige bestuur wat uit meelopers en leden bestaat die een graantje uit de NPO ruif ( ruim 30.400,00 euro onkostenvergoedingen in 2018) meegraaien. Het is gedaan met het NPO 2019.

Wat kan dit bestuur nog redden ? Dat is tweespalt zaaien tussen de liefhebbers en de start is er als ik op de hoogte goed leest., ringen versturen op 20 December maar er dan niet bij vermelden dat de vereniging ringenadministrateur ze bij ontvangst dan ook mag uitreiken. Dit houdt in dat er weer diverse verhalen straks geuit gaan worden van de één had zijn ringen al op 24 December , bij de ringenbaas van de club lagen de jonge duiven met de kerst al geringd, zijn vriend had ze ook al enz. Kortom ze hadden gewoon een week later verzonden moeten worden of zoals ik opper gewoon uitdelen bij ontvangst in de club voor iedereen en verder interesseert het me geen reet.

In het kweekhok wil de Lady Bolt nog niet op eieren komen en Willemien heeft slechts één ei gelegd en onbevrucht dus dit is inmiddels gisteren weer verwijderd. We rommelen door.

Onder deze column zet ik nog een ingezonden stukje, gevonden op duivenmarktplaats, waar ik het helemaal mee eens ben van dhr Allessie.

DE NPO TREIN DENDERT (NOG) DOOR.

De trein dendert nog steeds door naar onbekende bestemming en zonder kaartje voor de reis.
Onze machinist (M.v.d.K) heeft zijn conducteur en stoker onderweg verloren.
De conducteur (TG)heeft inmiddels aangegeven dat hij geen vertrouwen meer heeft in de machinist en de stoker is er ook mee gestopt. Belangrijke personen op de trein, maar gelukkig voor de machinist heeft hij nog reservepersoneel. Hoewel deze nog nooit iets naar buiten gezegd hebben maakt hij van de nood een deugd.
Het personeel wat over is krijgt een opwaardering van rang en worden belangrijk gemaakt. De reserve stoker laat hij aangeven dat hij de liefhebbers en afdelingen moet waarschuwen dat zij in de pas moeten blijven lopen. Via een door de minister in Frankrijk beëdigde ambtenaar kunnen lossingen die niet aan de door hen gestelde voorwaarden voldoen, gegijzeld worden met inbeslagname van containers en duiven tot gevolg. Men is maar gewaarschuwd.
De koffiejuffrouw mag alle liefhebbers van Nederland informeren over de koers van de machinist.
Hij heeft daar zelf kennelijk geen tijd voor.
Alle duivenliefhebbers die achtergebleven zijn op het perron slaan van verbazing achterover. Een totaal andere koers en toonzetting. Heb maar vertrouwen in de machinist en dan komt alles goed. “U kunt rustig gaan slapen”! Kijk maar naar onze financiën, daar zit nog € 900.000 in de kas, maar hij vergeet er per ongeluk bij te zeggen dat de betalingen van vaste voetringen, chipringen e.d. nog moet worden gedaan. Wij mogen blij zijn als er verantwoorde zwarte cijfers worden geproduceerd.
Heb maar vertrouwen in de machinist (laat hij roepen door de koffiejuffrouw) Wat hij allemaal voor de passagiers doe: Geen prijsverhoging van de contributie, geen verhoging van de vaste voetringen, geen verhoging van de chipringen. De volgens hem 17000 liefhebbers (volgens financieel verslag amper 15.000) kunnen gerust gaan slapen.
Ook kunt u de vertrouwde en goede systemen blijven gebruiken!!! Dus geen angst voor hoge kosten. “U kunt gerust gaan slapen”.
Jammer dat de machinist dit zelf niet durft te zeggen of te schrijven.
Het is wel te verklaren natuurlijk. De meeste mensen in de eerste wagon (lees: afdelingsbestuurders) hebben het vertrouwen opgezegd in de machinist. De formule om meer stemmen te vergaren voor zijn beleid door platforms ook stemrecht te geven werkt niet meer. Ook hier hebben aanhangers van zijn beleid het veld moeten ruimen, dus de roep naar de achtergebleven mensen op het perron is heel slim. Door aan te geven dat alles goed komt zullen deze op de verenigings-/afdeling vergadering zeggen dat de machinist het misschien toch wel goed doet en zijn hem best nog wel een kans willen geven. Geen prijsverhoging en 900.000 euro in kas klinkt toch prima.
Het feestje dat Olympiade gaat heten zal ook wel goed komen en we hebben toch genoeg in kas.
Laat u niet in slaap wiegen. De achtergebleven passagiers moeten financieel bloeden bij een tekort.
Bij de eerstkomende vergadering wil de machinist dat er een externe voorzitter wordt aangesteld om de vergadering te leiden en om de schade te inventariseren. Een slimme zet van de machinist, blijft hij zelf uit de wind en dan maar hopen dat het een “onafhankelijke” externe voorzitter is en niet een spreekbuis van de machinist.
Misschien heeft zijn muze (mevr. O. te A.) hem een goede suggestie aan de hand gedaan.
ADVIES:

Blijf wakker en ga nog niet slapen en zeker niet gerust.
Een nog steeds ongeruste passagier.
M.A. Allessie

Tot de volgende rondom het duivenkot.

Kees Commijs RPW

Racing Pigeon Whisperer.