Nieuws

donderdag 30 juli 2020

mvnieulande

De 279 duiven van IFC Zeeland in Agen kwamen los om 07.00 uur bij goed weer (ca. 180), prima zicht en een kalme WNW. De eerst gemelde duif in Frankrijk viel in Arras en maakte een snelheid van 1172 m/m. Enige tijd later volgde in België een aanzienlijk hogere snelheid met 1211 m/m. Met het west in de wind was de verwachting dat de eerste in Limburg zouden gaan vallen maar dat we de bij IFC Zeeland ingekorfde duiven tussen 19.30 en 20.00 uur konden verwachten. Martin van Nieulande beet de spits af bij de oude duiven en klokte om 19.36 uur de tweejarige 18-1138069, goed voor de overwinning bij IFC Zeeland. De prijzen werden eerlijk verdeeld over de regio’s, waar de overwinnaar op Walcheren woont valt de nummer 2 bij Falco Schoemaker in het Zuid-Bevelandse. Falco is een nieuwe deelnemer bij de IFC Zeeland en geeft direct zijn visitekaartje af. De derde prijs werd gewonnen door een duif van Frank Calon en dan bevinden we ons in Zeeuws-Vlaanderen. Van de 43 deelnemers wisten zich er 30 in de prijzen te klasseren. Mooie prestatie waren er van Ab v.d. Linde met 3 v.d. 3 prijs (100%). Eric Dek met 4 v.d. 6 (67%); Danny de Voogd, Frans Jansens; Ferdinand en Jacco Provoost en Frank Calon, allen met 2 v.d. 3 (67%); Comb Verhagen-Buyl met 5 v.d. 10 (50%); Martin van Nieulande met 2 v.d. 4 (50%); Comb. Franse en Falco Schoemaker met elk 1 v.d. 2 (50%).

24 juli 2020  -  Agen oud  -  279 duiven  -  43 deelnemers               IFC Zeeland

1 Martin van Nieulande; 2 F. Schoemaker; Frank Calon; 4, 6 J.J. Lindenberg; 5 A. de Nooijer; 7 H.M. Calon; 8 D.A. de Voogd; 10 A.C. v.d. Linde.

IFC Zeeland
Jaap Bruggeman

 

LINK UITSLAGEN 

donderdag 30 juli 2020

jhommesfcnh

St.Vincent 17 juli 2020

De overwinning van deze 1e NPO overnachtfondvlucht vanuit St. Vincent gaat naar de kampioenen van 2019, de al jarenlang sterk tot de verbeelding spelende combinatie J. Hommes en zonen in Akersloot.

Na zovele overwinningen en reportages in het verleden lijkt het overbodig Jan Hommes en zijn zonen Nick en Rens voor te stellen. Zeker als er leden van de Fondclub Noord Holland zijn moeten ze wel onder een steen geleefd hebben om niets mee te hebben gekregen van de successen van Jan, Nick en Rens.  Dus wat valt er nog meer te vertellen van dit gedreven driemanschap, dat niet in een of andere reportage al benoemd is.

Daarom leggen we het accent maar op de duif die het deed en kunnen we misschien achterhalen waarom ze het deed.

Het is een duivinnetje dat het ringnummer NL.18-108 draagt, dat de overwinning naar Akersloot brengt, was hun 13e op de inkorflijst waarop totaal 26 kanshebbers stonden. Ze is van 2018, dus nog een jong talent  wat deed ze eerder? Daar is op deze leeftijd vooral op de overnachtfond nog niet zoveel over te vertellen, behalve dan dat ze vorig jaar op Bergerac prijs vloog en dat deze St.Vincent pas haar 2e marathonvlucht was. Voorwaar niet slecht.

Hoe deed ze het, ze werd als nestduivin gespeeld en voor St.Vincent zat ze voor inkorven op een jong van ongeveer een week oud.

Wat volgens Nick wel zo is, is dat deze duivin extreem fel is op nest, zowel op eieren als op jongen. Ze was dus uiterst gemotiveerd.

Wat betreft haar afstamming: haar vader komt bij de Gebr. Holleman vandaan en is een volle broer van de vader van de 1e in de sector van Perigueux van Hommes en zonen. Een broer of een zus van deze doffers vloog een 13e Nationaal Agen ZLU jaarlingen in 2018. De moeder van deze duiven komt bij de Gebr. Jacobs vandaan.

jhommesfcnh2

Toch even een klein terugblik op de prestaties van St. Vincent. Er waren in de FCNH 598 duiven mee een 34 stuks minder dan op de editie 2019. De comb. Jan, Nick en Rens Hommes pakken dit jaar op St.Vincent de 1e maar ook de 9e prijs binnen de top 10, maar laat niet hun serie binnen de top 100 onvermeld blijven die gaat als volgt: 1, 9, 18,19, 21, 31, 35, 36,49, 51 en 78. Van de 26 duiven die ze hadden ingezet vliegen er 14 prijs.

Jan, Nick en Rens gefeliciteerd met deze nieuwe parel aan jullie overwinningen kroon

De Top 3 St.Vincent bestaat verder uit:

2e plaats Harrie Hendriks uit Vinkeveen 6 mee 4 prijzen begint met zijn 1e getekende de NL.17-662

3e plaats Cor Schermer uit Castricum 9 mee 4 prijzen en hij begint met zijn 4e getekende de NL.14-948 en dat moet een routinier zijn.

Namens de fondclub

Gefeliciteerd !

woensdag 29 juli 2020

 fschoenmaker

Bij de IFC Zeeland werden 382 jaarlingen op Agen ingekorfd door 33 liefhebbers. Vrijdagmorgen 24 juli 2020 werd het volledige peloton gelost om 07.00 uur. De duiven kenden een goed vertrek bij prima weersomstandigheden (ca. 180), prima zicht en een kalme WNW. De eerst gemelde duif in Frankrijk viel in Arras en maakte een snelheid van 1172 m/m. Enige tijd later volgde in België een aanzienlijk hogere snelheid met 1211 m/m. Met het west in de wind was de verwachting dat de eerste in Limburg zouden gaan vallen maar dat we de bij IFC Zeeland ingekorfde duiven tussen 19.30 en 20.00 uur konden verwachten. De eerste en enige jaarling die voor 20.00 uur kon worden geklokt viel bij Falco Schoemakers op de plank, goed voor goud. Falco is een nieuw gezicht bij de deelnemers van IFC Zeeland, maar hij vestigt wel direct zijn naam door ook nog eens het zilver te pakken. De Gebr. Dingemanse worden nipt verslagen en pakken het brons bij de jaarlingen. Van de 33 liefhebbers wisten er 22 een duif in de prijzen te klasseren. Mooie prestaties waren er van Sander Dijkema met 1 v.d. 1 (100%); Ab v.d. Linde met 4 v.d. 5 (80%); Aart Jan Maljaars met 11 v.d. 18 (61%) en Jan Allemekinders met 1 v.d. 2 (50%).

24 juli 2020  -  Agen jaarlingen  -  382 duiven  -  33 deelnemers          IFC Zeeland

1, 2, 7 F. Schoemaker; 3 Gebr. Dingemanse; 4, 6 Comb. Franse; 5, 10 C. Paauwe; 8 Comb. Verhagen-Buyl; 9 P.A. Goeree.

IFC Zeeland
Jaap Bruggeman

 

LINK UITSLAGEN

woensdag 29 juli 2020

 FCNH

Fontenay 5 juli 2020

Na een late start en grote sprongen waren we al snel bij de Dagfond vluchten beland.

De Vitesse en Midfond vluchten waren qua weer redelijk verlopen, maar voor de eerste Dagfond vlucht zag het er slecht uit.

De zaterdag zou een regendag worden en voor de zondag was het ook nog maar afwachten.

Er zouden misschien opklaringen komen en daar was het wachten op.

De duiven werden om 10.40 gelost met een harde zuidwestenwind.

Aan de duiven bij thuiskomst te zien hebben ze toch nog wel wat regen onderweg gehad.

Daarom was het ondanks de wind in de rug geen al te gemakkelijke vlucht.

Daar had de duivin nr. 2019-3936119, van de sympathieke combinatie Geutskens, echter minder problemen mee.

Om 15.24 stormde zij het hok binnen en behaalde een snelheid van 1.835 meter per minuut.

Daarmee was de eerste overwinning van 2020 in de fondclub binnen en hoogstwaarschijnlijk niet de laatste. De combinatie Geutskens is al meerdere keren als eerste afgevlagd, maar dan meestal met de jonge duiven. Dit keer lukt het ook met de oude duiven.

Het was trouwens niet de eerste prijs van de “Lady Tornado”.

Zij pakte ook al ruim 800 euro in de gouden ringen race.

Lady Tornado komt uit de “Giovanni” en de “Top Lady”.

Uit die lijnen kwam ook al de olympiade duif van de combinatie.

De duiven krijgen de eerste dagen het Theunisse voer en de laatste voerbeurten het vetrijke voer van dezelfde liefhebber. Bij thuiskomst is er super dieet met snoepzaad omdat dit licht verteerbaar is.

Proficiat namens de fondclub.

maandag 27 juli 2020

hoklijst jeugd afd 9 

Beste jeugdleden,

 
Het is voor de jeugdleden van onze afdeling weer tijd om de hoklijsten “jonge duiven” voor de Jeugdcompetitie in te leveren. Zoals gebruikelijk kunnen er weer 15 ringnummers van jonge duiven worden opgegeven. Inleveren kan tot en met aanstaande donderdag 30 juli a.s.
Graag de ingevulde hoklijst (zie onderstaande link) inleveren als Excel bestand bij Wim Jacobs of Lute Bruinenberg. Hun mailadres staat op de hoklijst vermeld.
 
 
Ook nieuwe jeugdleden zijn uiteraard van harte welkom om mee te doen aan de Jeugdcompetitie. Aanmelden kan door middel van het inleveren van de hoklijst.
We rekenen op deelname van alle jeugdleden! Alvast bedankt voor het tijdig insturen van de hoklijst!
 
Met vriendelijke groet,
Bestuur Jeugdcommissie Afdeling 9
maandag 27 juli 2020

Transportwagens duiven

Geachte bestuurders, beste sportvriend(in),

Vorig weekend (zaterdag 18 juli jl.) hadden we een slecht tot dramatisch verloop van de jonge duivenvlucht Maaseik in Zuid van onze afdeling. Uiteraard hebben wij de oorzaak daarvan proberen te achterhalen, dit om daaruit lering te trekken. Als beide vluchten slecht waren verlopen zou er ongetwijfeld een duidelijke verklaring zijn. Het uitstekende verloop van Boxmeer en het slechte verloop van Maaseik stelden ons echter voor een raadsel. We hebben intensief overleg gehad met deskundigen binnen en buiten onze afdeling. Onderstaand treft u ons verslag hiervan. We beginnen met de weerssituatie van zaterdag 18 juli jl.

Algemene Weerssituatie:

Een uitloper van een hogedrukgebied op de Atlantische Oceaan strekt zich uit over Frankrijk, de Benelux en Duitsland richting de Oostzee. Dit zorgt voor een rustig weertype met weinig stroming (de voorkeur is meestal westelijk tot noordwestelijk boven Frankrijk, en zuid- tot zuidwestelijk boven de Benelux). Een omvangrijk lagedrukgebied bevindt zich bij IJsland. Het koufront van dat systeem ligt van Noorwegen naar Ierland en verplaatst heel langzaam oostwaarts. De restanten van een zwak warmtefront liggen nog over West-Duitsland, maar hierop zit geen activiteit meer.

Weer en wind op de lossingsplaatsen en onderweg:

De ochtend begint regionaal met nevel of enkele ondiepe mistbanken. Dit geldt met name voor de Benelux, West-Duitsland en Noord/Noordwest-Frankrijk. Ook zijn daar nog wel een aantal velden met (lagere) bewolking aanwezig. Van stratus is nauwelijks sprake, doordat er te weinig wind staat. Als er al wat stratus aanwezig is in de nacht/vroege ochtend, is dat hoogstwaarschijnlijk alleen in de buurt van Quiévrain en Niergnies. In de rest van Frankrijk is het zonovergoten. In de loop van de dag ontstaan stapelwolken boven de Benelux, Duitsland en Noordoost-Frankrijk. De rest van het vlieggebied blijft grotendeels zonnig met hooguit wat dunne sluierbewolking. Mogelijk groeit een enkele stapelwolk boven de Benelux en westelijk Duitsland uit tot een licht buitje. In de namiddag en avond wordt het overal weer vrij helder.

De wind is op de meeste plaatsen zwak, 1-2 bft, of hooguit matig, kracht 3. Boven Midden en Zuid-Frankrijk meest uit een noordelijke richting, boven Noord-Frankrijk meer westelijk en boven de Benelux meer uit een zuidelijke richting. Boven Duitsland is de wind variabel. Op vlieghoogte resulteert dit op de meeste plekken in 10-20 km/uur in de vroege ochtend. Rond het middaguur boven het centraal massief wat toegenomen naar 20-25 km/uur en aan de Nederlandse west- en noordwestkust naar 20-30 km/uur. Boven Engeland en het Kanaal staat de hele dag wat meer wind met 25-35 km/uur, maximaal tippend aan 40 km/uur boven het Kanaal boven de 50 m. hoogte.

Inversies:

Om 05:00 uur is er op alle losplaatsen (van Bergerac tot in de Benelux) nog een sterke inversie aanwezig boven de 50 meter hoogte. Om 08:00 uur is hiervan nog een inversie van zo’n 3 graden over rond Bergerac en de lossingsplaatsen in het midden van Frankrijk. Hier in Nederland zal de inversie verdwenen zijn rond 09:00 uur bij 20 graden. In de Benelux en Noord-Frankrijk is de inversie om 08:00 uur al zwakker en zal rond 08:30 uur verdwenen zijn bij een temperatuur van 18-19 graden. Verder bevindt zich nog een zwakke inversie tussen de 2000 en 3000 meter, het hoogst (rond 3 km) boven de Benelux. Onderstaand treft u enkele weerkaarten met actuele informatie van zaterdag 18 juli jl. aan.

weer1

weer2

Tijdens de lossing van beide vluchten was de temperatuur 21,3 graden Celsius met een Z-ZZO wind, kracht 2 Bft., en een zicht van meer dan 10 km. Het enige verschil dat opviel was de vochtigheid tijdens de lossing. In Maaseik was de vochtigheid 70% terwijl deze daalde op de vlieglijn naar 50% of nog lager aan het begin van de middag. De lagere vochtigheid in Boxmeer verklaart dat er daar stapelwolken zijn ontstaan en de lucht in Maaseik nagenoeg staalblauw bleef.

De containers waren over het algemeen niet afgeladen vol met jonge duiven. De duiven van CC 1-3 zijn vervoerd met gemiddeld 165 manden per container. In de container van CC 4-5 zaten iets meer duiven. Namelijk 193 manden. Om de duiven van CC 4-5 allemaal te kunnen vervoeren is de Iveco ook mee geweest met daarin 40 manden met jonge duiven. De duiven van CC 6-7 zijn vervoerd in 167 manden en de jonge duiven van CC 8-9 zaten verdeeld over 150 manden. Waar mogelijk zijn in de bovenste rij geen jonge duiven geplaatst.

Verder hebben wij gekeken of er sprake was van een magnetische storing. De hoogte hiervan was twee en daarvan hebben onze duiven geen hinder.

Pigeonmagneto

Ook hebben wij gekeken of er mogelijk sprake kon zijn geweest van kruislossingen. Voor zover wij kunnen achterhalen is hiervan geen sprake geweest. De Duitse en Poolse duiven waren al ruim voordat wij hebben gelost vertrokken. Ook met de bekende lossingen vanuit België konden geen kruisingen ontstaan.

Uiteraard hoort bij een lossing in twee groepen de tweede wagen op meer afstand geplaatst te worden en/of de deuren gesloten te worden. Zoals u in het filmpje van Maaseik kunt zien hadden de containers hier verder uit elkaar geplaatst kunnen worden. Daar zal voortaan beter op gelet worden. Was dit de oorzaak geweest, dan had de eerste groep geloste duiven in Maaseik net zo goed moeten afkomen als de duiven uit Boxmeer. Dat was echter niet het geval, dus er was duidelijk meer aan de hand.

Natuurlijk is zo vroeg mogelijk lossen het beste. Het was zaterdag jl. echter niet mogelijk om voor 9.00 uur te lossen. Dit i.v.m. inversies en slechtere zichten. Daarna was het wachten op de lossingen van Afdeling 10 en 11. Dit om te voorkomen dat onze jongen mee naar het hoge noorden zouden worden genomen. Het prima thuiskomen van de duiven uit Boxmeer geeft echter aan dat het tijdstip van lossen geen probleem was.

De meest plausibele verklaring is dat er in Boxmeer sprake was van een blauwe lucht met stapelwolken, terwijl dat in Maaseik niet of nauwelijks het geval was. Daar was sprake van een bijna wolkeloze staalblauwe lucht. Voor ons is dit een omstandigheid waar in het vervolg extra aandacht aan zal worden besteed.

Naar aanleiding van de lossing in Maaseik heeft het NPO-bestuur, IWB en WOWD besloten de Risico Tabel Lossingen (RTL) nog eens tegen het licht te houden. De uitkomst hiervan zullen ze gaan delen met alle afdelingen.

Tot slot hebben wij zelf het idee dat lossen bij waterrijke gebieden een nadeel kan zijn. Dat is ingegeven door een optelsom van deze en eerdere mindere lossingen de laatste jaren in de buurt van waterplassen. Het aardmagnetisme is daar volgens ZIMOA niet voelbaar voor onze duiven en daarnaast ondervinden de duiven mogelijk hinder van de weerspiegeling van de lucht in het water. We zijn dan ook voornemens om dergelijke losplaatsen voortaan te gaan vermijden.

We realiseren ons dat het voor menig liefhebber een buitengewoon zuur weekend is geweest. Jonge duiven kweken we niet om ze op deze manier weer te verspelen. Onze vervoer- en lossingscommissie doen hun uiterste best de duiven zo goed mogelijk aan de start te brengen en in samenspraak met het IWB en ZIMOA zo verantwoord mogelijk te lossen. Daar verandert niets aan. Wel zal deze onaangename ervaring ons mogelijk helpen verbeteringen aan te brengen in de keuze van een losplaats en het moment van lossing.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Bestuur Afdeling 9

Gert Visser                 Arjan van de Willige

Voorzitter                   Secretaris

 

zondag 26 juli 2020

Afdeling8 135x40

Sportvrienden,

Bij deze videos van de lossing, water geven en voeren op de losplaats Perigueux.

Afdeling 8 Perigueux

Afdeling 8 Perigueux voeren

Afdeling 8 Perigueux water geven

Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU.

zondag 26 juli 2020

hvdkraatsduffel

Het was lang wachten voordat de jonge duiven gelost werden in Duffel.
De vlucht Melun was teruggebracht naar Pt. St. Maxence zodat men de duiven uiterlijk rond
de middag thuis zou hebben.
En met de jonge duiven die nog veel moeten leren en weinig ervaring hebben in de vrachtwagen gaan
ze wachten tot 15:30 uur om ze te lossen, hoe wat waarom dat is wat vele liefhebbers zich
afvragen……….. er zijn veel jongen niet thuis aangekomen en dan is de vraag komen die nog…..
Maar ondanks alles heeft H. v/d Kraats bij ons in de vereniging een 1,2 en 3e gevlogen…
Zoals eerder vermeld werden de duiven gelost om 15:30 uur en de 1e, 2e en 3e jonge duif in onze
vereniging viel bij  H. v/d Kraats om 17:07 uur en in 3 seconden had hij dus 3 jonge duiven thuis.
Deze jonge doffers vlogen een snelheid van 1516 meter per minuut wat gelijk staat aan 90 km per uur.
1e in de A groep Comb. Boeve – Drost en 1e in de B groep H. v/d Kraats.
In de top 10 van onze vereniging stonden o.a
H. v/d Kraats, Comb. Boeve – Drost, U. Uhrig, H. Scholten en G.J van Putten.
Voor aankomende week staat er een vlucht op het programma vanuit Asse Zelik, de vraag nu alleen is
wie doen er nog mee met de jonge duiven want veel liefhebbers zijn of uitgeschakeld of hebben zoiets van
we spelen ze wel op de natour………………….

zondag 26 juli 2020

adokter

Dit weekend waren er weer een hoop vluchten in de duivensport.
We beginnen met de midfond vlucht vanuit Pt. St. Maxence wat eigenlijk Melun zou zijn.
Om 07:00 uur werden de duiven gelost in het Franse Pt. St. Maxence en begonnen aan hun
reis terug naar hun thuisbasis.
In onze verenging viel de eerste duif om 10:50 uur bij A. Dokter, maar ook de tweede duif in
de vereniging viel bij Arend om precies te zijn 5 seconde na de eerste duif.
Deze jaarling duivin vloog 1700 meter per minuut wat gelijk staat aan 102 km per uur.
A. Dokter is eerste in de A groep en W. v/d Waal is eerste in de B groep.
De eerste tien in onze vereniging:
A. Dokter 1,2,6 en 8
K. v/d Broek en Zn. 3 en 5
W. v/d Waal 4
G.J van Putten 7 en 10
Comb. Boeve – Drost 9
Aankomende week staat er een nationale vlucht op het programma vanuit het Franse Issoudun.
Voor de jonge duiven een vlucht vanuit het Belgische Asse Zelik.

zondag 26 juli 2020

duffeladdejong

 Als jong op de foto nu 1e Duffel tegen 468 duiven

Jaar 2020

Wat een jaar is het toch. In maart brak de corona uit vele maatregelen kwamen uit de kast om het terug te dringen . Ook mochten we niet gaan vliegen. In april en mei prachtig weer met vaak een kop windje. Toen we plots onverwachts mochten gaan trainen met de duiven sloeg het weer om met tot nu toe iedere week ZW tot ZO wind met als gevolg zeer hoge snelheden. Zo ook deze week ZW wind en daar kwam ook nog regen bij. Mijn domme duiven denken net of het hoort en gaan in Culemborg aanhalen. Dus weer veel terug uit de verkeerde richting. Komt er nu een uit de goede hoek dan is het vaak een vroege. Iets wat tegenwoordig zeldzaam is. Maar goed we mogen de duiven laten vliegen en kijken welke we voor volgend jaar willen behouden. Veel erger is de vele doden en mensen die moeten herstellen van de corona. Ook zijn er gezonde bedrijven die het niet redden. Veel werkelozen tot gevolg. Laten we met z’n allen de regels die zijn ingesteld op volgen. Zodat we corona snel onder de knie hebben.

Op eigen hok

Korte vlucht duiven :

Twaalf oude zijn een donderdagavond de mand in gegaan naar wat bleek Maxence. Twee nachten mand voor 333 km !! Ze zijn zaterdag om 7.00 uur gelost en ze kregen te maken met regen en motregen ook bij thuiskomst. Om 10.14 ging de eerste naar binnen. Ze kwamen heel traag en leken net verzopen katten. Wat op viel was dat ze en niet alleen bij mij heel erge dorst hadden. Zo heet was het ook weer niet. Ook viel me op dat er veel vlees vanaf was. Met ruim 3 uurtjes vliegen met wind mee moet dat niet kunnen. Wat de oorzaak  hiervan is zullen we wel nooit te weten komen. De eerste had de 6e in de club tegen al dat Culemborgse geweld. Ook in de afdeling was het een top notering (25e) . Johan en Thomas den Hartog behaalden 1 en 2 van Afdeling 7 . Super mannen. Vrijdag zijn 39 jongen mee naar weer Asse Zellik gegaan. Zaterdag morgen durfde men niet te lossen en is men terug gereden naar Duffel 92 km voor mij. Om 15.45 uur werden ze nog gelost. Hier kwamen de meeste jongen weer uit noordelijke richting en er waren er ook nat. De eerste arriveerde om 16.47 , de tweede één minuutje later. Ze kwamen traag ,  toen het donker was waren er nog 8 onderweg. Veel te veel van zo’n kort stukkie. Maar het weer was ook niet al te best. Toch in de club 1 en 2 tegen 468 duiven. In de regio komen ze op bescheiden plaatsen te staan. Heel de club was deze keer hartstikke laat. Wind en weer maken de duiven. Nu zondagmorgen waren er voor 7.00 uur 2 terug en voor 9.00 zijn er nog 2 gekomen. Volgende week maar weer beter op de pas tweede vlucht uit Lessines 155 km.

Overnacht duiven :

De 14 jaarlingen zijn mee naar Periqueux gegaan. Vrijdagmiddag zijn ze om 13.00 uur gelost. Omdat ze op de africhtings vluchten prima naar huis kwamen had ik goede hoop op mooie aankomsten. Joop Verweij had zijn duiven in vorm en klokte om 05.03 en 05.05 uur. Twee kei vroege duiven , proficiat. Zelf er onderdoor en dat is nog niet zo erg als ze maar goed naar huis komen. Om 13.05 kwam de eerste om 13.42 was de vierde er weer. Zaterdag nog 3 erbij dus krek de helft terug. Hopelijk komen de anderen ook nog en hebben ze er wat van geleerd. Enkele leden van onze club hebben mee gedaan aan Agen ZLU. Een klasse duif van Arie en Anja Versluis wist een topnotering te behalen. Hier zullen we wel over kunnen lezen in het Spoor. Ook Jan Kleppers had vrijdag enkele vroege duiven. Klasse prestatie van duiven en melkers , top. Komend weekend de Koningsvlucht uit Barcelona ZLU. Wie zal de winnaar zijn.  Goede gezondheid en hou je haaks.

mail  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.                                                                                                      http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Subcategorieën

Nieuwsbrief Peter Boskamp

petermaand
21 september 24
Als ik dit schrijf is het vluchtseizoen nagenoeg voorbij en kunnen we de duiven volledig gaan ondersteunen voor de rui. Zelf geef ik mijn duiven in deze periode de drie basisproducten die de duiven...

Columnist in Spotlight

peter hok
26 oktober 24
Gisteravond was ik bij de vergadering van onze...
peter hok
19 oktober 24
De kweekduiven zijn ver klaar met de rui en de...
peter hok
12 oktober 24
Richting de winter beginnen alle veilingen weer....
peter hok
05 oktober 24
De zon scheen, dus heb ik de hogedrukreiniger...
peter hok
28 september 24
In Op (de) Hoogte las ik het stukje over de...
peter hok
14 september 24
Het laatste vluchtweekend staat voor de deur....
peter hok
07 september 24
Wij hadden met de jonge duiven een tussenvlucht...
peter hok
31 augustus 24
Zoals zo vaak treffen we aan het einde van het...
peter hok
24 augustus 24
Ik heb respect voor ons nieuwe afdelingsbestuur. Zij zouden niet...

Colums in spotlight

Vrienden van Duivenvaria.nl

Promo185x75new Promo185x75new AddeJong185x75new Promo185x75new Promo185x75new Fondclubmiddenlimburg185x75new Promo185x75new Promo185x75new NPO185x75new Promo185x75new Promo185x75new MichelBeekman185x75new Promo185x75new AdSchaerlaeckens185x75new Promo185x75new Embregtstheunis185x75new Promo185x75new Fondclubgrootrotterdam185x75new Promo185x75new Duivenmarktplaats185x75new Promo185x75new LeoLronk185x75new Promo185x75new Promo185x75new GerardDekker185x75 Promo185x75new Promo185x75new BannervanAdrichem185x75 Promo185x75new Promo185x75new ZLU185x75new Promo185x75new Promo185x75new GJBeute185x75new Promo185x75new Promo185x75new

Meest gelezen berichten

Buienradar

Windy.com

Uitslagen

Compuclub250x80new

 

 

Afdelingen

Afdeling1 135x40Afdeling7 135x40
Afdeling2 135x40Afdeling8 135x40
Afdeling3 135x40Afdeling9 135x40
Afdeling4 135x40Afdeling10 135x40
Afdeling5 135x40Afdeling11 135x40
Afdeling6 135x40Afdeling12 135x40