Petrus Stas
- dinsdag 08 september 2020
Flaterende KDBD
Opmerkingen op vorige artikels (2)
Enkele losse stukjes Van mijn facebookpagina:
Op 20 juni op de site gelezen van de KBDB.
Op de internationale en nationale vluchten de verplichting om electronisch te constateren.
Dit wordt dan bekend gemaakt op 5 dagen voor de eerste inkorving.
Terwijl men bij de uitbraak van de coronacrisis op hun eigen site verkondigd dit pas in 2021 in te voeren.
Werden er dit seizoen controles gedaan met hun geheim wapen? (aanhangwagen)
Wij betwijfelen het. Als men personeelsleden al bij het begin van de corona, op technische werkloosheid zet.
Terwijl men bijna dagelijks vergaderd, waar haalt men dan de mensen om de controles in goede banen te leiden.
Graag antwoord KBDB.
Deze ingreep werd gedaan om hun controlesysteem zogezegd te gebruiken.
Tot nu toe nog nergens gelezen of hun aanhangwagen met rollen al gebruikt is.
Waarschijnlijk niet:
- omdat de duiven soms later ingekorfd werden. (tijdsgebrek)
- omdat de duiven soms een dag vroeger gelost werden. (tijdsgebrek)
- omdat de duiven dikwijls zeer vroeg op de losplaats toe kwamen. (tijdsgebrek)
- een gebrekkig controlesysteem is. Wat als een chip niet reageert op een aanwezige duif. Weer regelmatig dit seizoen gehoord dat duiven bij thuiskomst van een vlucht niet werden geregisteerd.
Had men dan toch niet beter een jaar gewacht?
En de liefhebbers die met de gummi klokken, nog een jaar de tijd gegund om zich aan te passen zoals voorzien was. Was het misschien om de € 1,10 te doen?
Is hun slogan ALLEN SAMEN niet verkeerd gekozen?
Was er niet beter gekozen voor ALLES VOOR ONS?
Stas PJ