- zondag 02 april 2017
Het heeft even langer geduurd dan normaal, maar we zijn weer ,,online,, zeg maar, ik zit nog steeds te kutten met deze website, en wil ook iedere keer de bouwer er van niet lastig vallen, maar vandaag toch de stoute schoenen maar aan getrokken en alla, daar zijn we weer en hebben een hoop te melden, zeker op duiven gebied heel veel, dus starten we daar maar mee.
Laatst de A.L.V. gehad, het thema ging hoofdzakelijk over de invliegduiven, ze moeten nu eenmaal over de plank dat staat vast nu, maar onze afdelingsbestuur kwam met een alternatief plan, en ook hier waren weer [ begrijpelijk ook] voor en tegenstanders, men opperde het idee om door de weeks de overnacht trainingsduiven, op maandag op te halen, en samen met Zuid-Holland naar losplaatsen te gaan die de overnachtliefhebbers zelf willen, in opbouwende zin, maar ook hier weer tegenstanders, laten hun hok niet onbeheerd achter, katten is de hoofdzaak, dus zo leest u maar weer, zo heeft alles zijn voor en tegen dingen, maar intussen heeft het bestuur van Noord-Holland een 6 tal x vluchten georganiseerd die samen vallen met gewone vluchten, maar moeten deze ook over de ,,PLANK,, zeg maar, dat is nog niet helemaal duidelijk, dus het wordt er ook niet makkelijker op, zekers nu de N.P.O. en de K.B.D.B. ook gezamenlijk hebben besloten om een verbod te geven aan vervoerders die illegaal zeg maar met duiven van uit Hank gaan rijden, en de risico's dat alles in beslag wordt genomen is dan wel aanwezig, en wie wil dat risico lopen, niemand denk ik, dus blijft voorlopig de optie ,, alles over de plank,, alleen over, en zondags bij de plaatselijke verenigingen die een kar tot hun beschikking hebben, daar in te korven.
Verder liep de vergadering wel vrij vlot, wat mij opviel was het volgende, dat niemand, maar dan ook werkelijk niemand, er van de verenigingen schijnbaar was opgevallen, dat dit bestuur een groot winst percentage gemaakt had, en dat ze daar ook helemaal geen hulde voor kregen, maar ja, dat zijn typerende factoren onder de duivenmelkers he, alleen het negatieve telt en wordt behandeld, maar naar het positieve word niet gekeken, en eindelijk na jaren komt mijn gelijk weer naar boven, jaren liep ik al te zeiken, het kan goedkoper, deze vervoerders zijn te duur, nemen super gouden prijzen, maar dat vorige ego getripte bestuur, die als een struusvogel hun kop in het zand staken, en de jaarlijkse rode cijfers voor lief namen, zelfs echte bewijzen tegen vervoerders van later naar de losplaatsen rijden proberen te verbloemen, die wilden dit niet inzien, en ik heb altijd al gezegd, voor wat hoort wat, en een e.v.t. envelopje op het einde van het seizoen doet wonderen, maar nu gelukkig een bestuur die het vervoer onderhanden heb genomen en er 2 vervoerders de laan uit gestuurd, wilden absoluut niet zakken eerst in hun prijzen, en nu het te laat is wel, raar he.
Maar ook dit bestuur heeft zijn gebreken, welk bestuur eigenlijk niet, maar het gaat me nu om de nieuwe indelingen, perfect zou men zeggen, maar het klopt van geen meter, eerst zou men GEEN dispensatie leden krijgen, iedereen kan en kon in zijn vereniging blijven vliegen, natuurlijk dat kan nog steeds, behalve de eerste drie Vitesse vluchten de eerste drie jonge duivenvluchten en 2 na vluchten. Bij ons, [mijn nieuwe vereniging] zo wie zo 2 leden die nu die genoemde vluchten in 4 of in 5 in moeten korven, anders halen ze voordeel uit de voorhand van 2, maar een lid die in 2 zit nu, mag in zijn vereniging die in 4 valt wel in blijven korven, die zit in de achterhand en heeft zgn. geen voordeel maar nadeel, jammer dan, mijn mening is gewoon, als hij het niet hoeft, dan hoeft niemand dat.
En dan de Noord/Zijd lijn, eerst zouden wij er weer in komen, maar helaas weer niet, kom nu nog maar 125 meter te kort om binnen die lijn te komen, ik heb nu zo iets, er was weer iets om prestatie gericht er voor te gaan, maar nu is ook dit me weer ontnomen, ik heb me er bij neer gelegd, bestuur had in beide indelingen subtieler te werk moeten gaan, even goed kijken hoe en waar de hokken liggen, maar dit is niet gebeurd, helaas een minpunt voor ons bestuur.
dit was het voor deze week, zondag gaan we met de kar weer rijden in Edam, u bent van harte welkom om van af 08.00 tot 09.30 te komen inkorven, of de ,,Postduif,, in Wormerveer gaat rijden weet ik niet, bij S.V.E.L in ieder geval wel, we staan aan het voorportaal van het vliegseizoen 2017, maak er wat moois van, en verdraag elkander, dan wordt het zeker voor 2017 een geweldig seizoen.
Tot sinas