- dinsdag 02 juli 2024
Van rooksignalen naar handy / gsm. De tijd heeft niet stil gestaan. In de vorm van organiseren ook zeker niet. Alleen in samenwerken blijft
het vaak een problemen. Doe alles in belang van de sport en dan komen we vooruit. Onderlaatst hadden we club vergadering. De donkere
wolken die dreigde zijn voorbij. Een jong team pakte de koe bij de horens. Vervolgens werden de punten van de vorige vergadering in de
notulen besproken. Eén punt bleef open staan. De tussenvluchten op woensdag verboden verboden en moeten dan naar de dinsdag.
Alles kan, maar wat is er daadwerkelijk aan de hand. Heel Nederland vliegt op dinsdag, dus wij Oost- Brabant zijn de uitzondering.
Aansluiten bij de rest moet dan voor ons als buitenstaanders geen probleem zijn. Vandaag 13 februari heeft de KBDK geen uitsluitsel
van ja of nee op woensdag lossen gegeven. Aan de kant van het vervoer knelt de schoen enorm. Er is een rijtijden wet. Zondag is kan
er mogelijk een uitgestelde vlucht zijn. Er moeten mensen zijn die de manden verwerken die retour komen en zo nog wel wat dingetjes meer.
Gezien de advertentie dat er hard op geroepen word voor hulp zal had een hekel punt van discussie worden. Het MOET namelijk gebeuren.
Mogelijk kunnen we per cc iemand vinden die hulp gaat bieden of misschien voelen mensen zich betrokken als ze gaan helpen.
Daar ik al stukjes tik van pakweg 2006 zie je dingen, problemen of oplossingen langs komen. Met M.vd Kruk werden alle problemen op
tafel gelegd. Er moesten mensen sneuvelen. In Zeeland keken ze vooruit en gingen samenwerken met Bauwens. Een vervoerder ging het
regelen qua transport. Mogelijk dat er met afdeling Zeeland gesproken kan worden over ervaringen !!
Weer technisch is het bij ons eerder mooier betreft temperaturen dan het Noorden van Nederland. De vluchten worden opgeschoven.
Daartegen moet in die periode het vluchtprogram ook uitvoerbaar worden. Drie vluchten in 1 week. Een puzzel waar ieder inkorfcentrum ook
mee zit. In de club heb je de mensen nodig en transport ook. Verder zouden we samen kunnen werken met Brabant 2000. Enkele jaren geleden
vervoerde zij ook een overnachtvlucht en het verloop was prima. Kortom koppen bij elkaar en kijken wat te doen.
Om een eerlijk vlucht verloop te hebben moeten we denk ik toch naar een vliegprogramma met het samenspel in de breedte. Lengte vergeten.
Breedte concours geeft minder voordelen en de wind dan voordelen aan beide kanten geven. Limburg zien vele als een gevaar, maar zou best wel
iets kunnen betekenen. Liefst Brabant 2000 en Oost- Brabant bij elkaar. Zeeland en Limburg staan dan los.
Een gemiddelde afname van 100 per jaar per afdeling. Meeste afdeling iets boven de 1000 liefhebbers.
Zuid- Holland de meeste leden en wordt enorm hard gespeeld, maar anderzijds een enorme trek die hok in.
Mijn vraag dan van: Zijn de verliezen daar minder of hetzelfde als de rest van Nederland ? Gerichte trek.
Hierboven de leeftijd opbouw naar de toekomst kijkend. Als je duivensport gaat vergelijken met sporten denk
ik ga het vergelijken met konijnen, cultuur en inheemse vogels. Duivensport is een apart hoofdstuk wat in het
huidige tijdsbeeld misschien niet meer past, maar zeker een prachtige sport is met voldoening, maar daartegen heel
veel geduld. Leeftijd categorie tussen 41 en 60 wat wil je nog meer. Ook een leeftijd waar kinderen en of kleinkinderen
de tijd vullen, maar ontspanning in de duiven ook een mooie mix is.