De tijd vliegt voorbij
De weken vliegen letterlijk om, ook in Duivenland. Voorbereidingen voor de Ledenraad van 10 november en Nationale Dagen en veel vergaderingen en activiteiten in het land. En alles met maar één doel de prachtige duivensport beoefenen en ontwikkelen, voor nu én in de toekomst. We zijn klaar voor de Ledenraad en het programma van de Nationale Dagen staat grotendeels vast, uitnodigingen zijn onderweg en komende week kunnen we de laatste activiteiten onthullen. Maurice van der Kruk (voorzitter) namens uw bestuur |
|
De Nationale Dagen komen eraan
Het is u vast niet ontgaan.... de jaarlijkse Nationale Dagen komen eraan. Er is én wordt hard gewerkt om:
- een mooi en gevarieerd programma samen te stellen
- een aantrekkelijke beursvloer met vele exposanten te bieden
- samen successen en ontwikkelingen in de sport te vieren
En natuurlijk houden we rekening met alle doelgroepen: ervaren duivenmelkers, jongeren, kampioenen, nieuwelingen in de sport en trouwe aanhang die vooral meegaat omdat u de sport zo leuk vindt. Gratis entree Het bezoeken van de Nationale Dagen is gratis. We zijn blij dat het ook dit jaar weer mogelijk is. Alle informatie over de Nationale Dagen vindt u op www.nationaleduivensportdagen.nl. Aanmelden Om de beurs te bezoeken hoeft u zich niet vooraf te registreren. Wanneer u echter deel wilt nemen aan het NPO Congres, de feestavond, een lunch of één van de interactieve lezingen wil bijwonen, dan vragen we u om vooraf aan te melden. De benodigde formulieren vindt u op de website. |
|
LEDENRAAD LEDENRAAD NPO: 10 NOVEMBER 2018
Op 10 november aanstaande vindt de Ledenraad NPO plaats in Zaal Verploegen te Wijchen. We starten om 10:00 uur en de vergadering is via de livestream te volgen. Op de agenda vindt u onderwerpen en vraagstukken waarover wij al uitgebreid gesproken hebben met betrokken partijen. AGENDA
- Opening
- Appèl der afgevaardigden
- Vaststelling notulen Ledenraad 10 maart 2018
- Begroting 2019
- Voorstellen bestuur NPO
- Voorstellen afdelingen /secties/platforms
- Benoeming bestuursleden NPO+6604+CM+Wijchen/@51.8215537,5.7335125,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47c706c6faf70e05:0x6df214ae67db59d6!8m2!3d51.8215537!4d5.7357012">
- Kandidaat bestuursleden: Esther Bultman en Frederik Dekker
- Aftredend en niet herkiesbaar bestuurslid: Harrie Meijners
- Mededelingenmap
- Rondvraag
- Sluiting
LOCATIE De Ledenraad NPO vindt plaats in Zaal Verploegen, +6604+CM+Wijchen/@51.8215537,5.7335125,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47c706c6faf70e05:0x6df214ae67db59d6!8m2!3d51.8215537!4d5.7357012">Woeziksestraat 100 in Wijchen. We starten om 10.00 uur |
|
WEDSTRIJDEN WERKGROEP EERLIJK SPEL
In alle gesprekken die de secties afgelopen maanden hebben gevoerd met de liefhebbers in het land en in alle mailtjes die de secties hebben ontvangen, is er één thema als rode draad naar voren gekomen: DE DUIVENSPORT MOET VEEL EERLIJKER WORDEN. Om aan de roep vanuit de liefhebbers tegemoet te komen om dit thema aan te pakken, hebben we vanuit de secties en platforms een Werkgroep Eerlijk Spel opgericht waarover we jullie op 5 oktober jl. in Op de Hoogte en andere media hebben geïnformeerd. DOEL WERKGROEP EERLIJK SPEL De werkgroep wil alle leden de kans geven hun stem te laten horen, zodat op basis van hun meningen en ideeën er een of meerdere voorstellen uitgewerkt en ingediend gaan worden. Liefhebbers kunnen eenvoudig hun stem laten horen door ideeën of meningen te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. onder vermelding van naam en lidnummer. WAAR STAAN WE NU? Vanaf 5 oktober is er massaal door jullie gereageerd waar we zeer dankbaar voor zijn en we hebben inmiddels 87 voorstellen ontvangen die we schematisch in een overzicht hebben verwerkt. Klik hier om het te zien welke voorstellen er tot nu toe zijn ingediend. HOE VERDER?
- De leden kunnen tot en met 30 november 2018 voorstellen indienen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
- Medio december komt de Werkgroep met concrete voorstellen die aan de leden en afdelingen worden voorgelegd. De afdelingen hebben dan ruim de tijd om deze voorstellen met hun leden te delen en te bespreken.
- Deze voorstellen worden ook besproken met alle leden van de secties die aanwezig zijn tijdens de tweede Sectie ledenvergadering (begin 2019).
- Voor eind februari dient de Werkgroep een of meerdere concrete voorstellen in bij de NPO voor de Algemene Ledenvergadering van maart 2019.
SAMEN WERKEN AAN EEN EERLIJKE SPORT Wij roepen dus alle liefhebbers op om te laten horen hoe jij denkt dat we de sport eerlijker kunnen maken. |
|
WEDSTRIJDEN OLYMPIADE 2019
Voor de 36e keer wordt de Olympiade voor postduiven gehouden. Van 25 tot en met 27 januari 2019 strijden in Poznan (Polen) de toppers uit de hele wereld in zowel sport- als standaardklasse om een Olympische titel.
GOUD winnen op de Olympiade! Wie het voor elkaar krijgt, wordt onsterfelijk.
Bent u bij de Olympiade? Deelnemers van de sport- en standaardklasse, evenals de keurmeesters die duiven hebben aan/afgegeven voor de Olympiade, dingen mee naar een arrangement voor twee personen voor het bijwonen van deze Olympiade in Polen. Met eigen ogen dit prachtige sportmoment meemaken, dat wil toch iedereen? Voorselectie Standaardklasse Olympiade tijdens de Nationale Dagen Op 1 en 2 december zijn Keurmeesters van de N.G.v.K.v.P. aanwezig om uw duiven te beoordelen en u een indruk te geven of uw duif voor de eindselectie in januari 2019 in aanmerking kan komen. In verband met het te plaatsen aantal kooien dient u uiterlijk 15 november 2018 bij het secretariaat aan te geven of u van deze gelegenheid gebruik wenst te maken. De standaardklasse is bedoeld voor mooie duiven. Dat hoeft niet altijd te betekenen dat een duif altijd 92,5 punten op een tentoonstelling moet halen. Iets grotere duiven en vooral grotere duivinnen krijgen vaak goede punten op een Olympiade. Doffers (5 deelnemende duiven): 2500 prijskilometers in de seizoenen 2017 en 2018 samen, in concoursen van minimaal 150 duiven op afstanden van minstens 100 km en minstens 20 deelnemers per concours. 1:5 prijs. In 2018 moet minstens 30% van de prijskilometers zijn behaald, dus minimaal 750 km. Duivinnen (5 deelnemende duiven): 2000 prijskilometers in de seizoenen 2017 en 2018 samen, in concoursen van minimaal 150 duiven op afstanden van minstens 100 km en minstens 20 deelnemers per concours. 1:5 prijs. In 2018 moet minstens 30% van de prijskilometers zijn behaald, dus minimaal 600 km. Jonge Doffers 2018 (3 Deelnemende duiven): 3 prijzen en totaal minimaal 300 prijskilometers in het seizoen 2018, in concoursen van minimaal 250 duiven, minstens 20 deelnemende liefhebbers en een minimale afstand van 100 km. Prijsverhouding 1:5. Jonge Duivinnen 2018 (3 deelnemende duiven): 3 prijzen en totaal minimaal 300 prijskilometers in het seizoen 2018, in concoursen van minimaal 250 duiven, minstens 20 deelnemende liefhebbers en een minimale afstand van 100 km. Prijsverhouding 1:5 |
|
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. |
|
NATIONALE DAGEN
SCHENK EEN BON/DUIF VOOR DE NATIONALE VERKOOP
Een Nationale Verkoop van duiven mag natuurlijk niet ontbreken tijdens de Nationale Dagen. De opbrengst van de verkoop komt dit jaar ten goede aan de sport. De opbrengst wordt besteed aan:
- de Nationale Dagen, zodat alle liefhebbers gratis entree hebben.
- de ontwikkeling van een vernieuwd educatiepakket voor de jeugd.
Mooi aanbod Met schenkingen in de vorm van bonnen of duiven creëren we een prachtig verkoopaanbod. En hoe mooier het aanbod, hoe hoger de opbrengst en hoe meer we kunnen investeren in onze mooie sport.
Doet u mee? Klik hier voor meer informatie over de Nationale Verkoop. Klik hier voor het aanmeldformulier Nationale Verkoop.
|
|
Dreampigeons draagt de jeugd een warm hart toe! Daarom ondersteunen wij de NPO Jeugddag 2018.
|
|
AGENDA
Activiteiten in het land
Op de site van de NPO publiceren we de activiteiten die door verenigingen in het land georganiseerd worden. Dit weekend staat op het programma:
- Middagje BEP op zondag 4 november 2018
Het volledige overzicht van de activiteiten in het land is te vinden op www.duivensportbond.nl. |
|
NPO BESTUUR
AFDELINGEN GEÏNFORMEERD VIA NPO UPDATE
Het vliegseizoen is afgerond en het vergaderseizoen is aan de gang. Wij merken dit als NPO Bestuur en op het NPO Bureau door het aantal vragen dat gesteld wordt en de discussies die gevoerd worden. Seizoen 2018 is - in meerdere opzichten - een historisch seizoen. Via NPO Update hebben we de afdelingsbesturen op 9 oktober geÏnformeerd over ontwikkelingen en voortgang op diverse onderwerpen, zodat zij de achterban kunnen informeren. |
|
NPO BUREAU
OPROEP
De donkere dagen breken aan: tijd voor de administratie. Ons vriendelijke verzoek is via “mijn NPO” te checken of uw gegevens nog up to date zijn. Ook indien u beschikt over een e-mailadres maar dit nog niet bij uw gegevens hebt aangevuld, verzoeken wij dit alsnog te doen. Namens de duiven én de medewerkers hartelijk dank! |
|
NPO BUREAU
CONTACT
Heeft u een vraag die bestemd is voor het NPO bestuur? Dan verzoeken wij u vriendelijk het e-mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. te gebruiken. Vragen van operationele aard kunt u sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. |
|
ZEER GESLAAGDE HABRU-DAG
We kijken terug op een prachtige, zeer succesvolle 10e Habru Duivendag. Samen hebben wen een geweldige donatie van maar liefst € 12.000,- gerealiseerd voor Stichting Bergh in het Zadel. Ons petje af, een diepe buiging en een groots DANKJEWEL voor:
- Gulle schenkers die de veiling mogelijk maakten
- Medewerkers van de veiling, die belangeloos tijd en energie gaven
- Mensen die geboden hebben op de veiling en een mooie opbrengst genereerden
- Sponsoren die de verloting mogelijk maakten
- Kopers van de loten (ook de niet-winnende)
- Forumleden voor hun vrije tijd en open mening
- Vrijwilligers van Bergh in het Zadel en KWF voor allerlei hand- en spandiensten
- Stichting Nina voor hun indrukwekkende presentatie
- Ambassadeurs voor het promoten van de Habru Duivendag en ons bedrijf
- Buren voor het bieden van tijdelijke opslagruimte, het uitlenen van hun koelkast en hun parkeerplaatsen
- Goedwillenden, die spullen uitleenden zoals braadpannen, gasflessen en bouwhekken
- Familie, vrienden en kennissen die geholpen hebben bij heel veel hand- en spandiensten zoals: op- en afbouw, catering, muziek / geluid, begeleiding parkeren, fotografie, schrijven van teksten, opmaken en vouwen van programmablaadjes, etc. etc.
- Oma Riet en haar bijdrage met de verkoop van Oma’s zelfgemaakte jam
- Bezoekers van de 10eHabru Duivendag, die vrijwillige donaties deden
- Iedereen die spontane acties ondersteunde zoals ‘Poule Del Sol’
- Alle Habru medewerkers, hun partners en kinderen
- Iedereen die wij onbedoeld mogelijk hebben vergeten, onze actie en Habru een warm hart toedraagt
|
|
|
|