Gerard Dekker
- woensdag 04 december 2019
Zo kan je dus ook vertellen
GPS 2021 en de trein van de het NPO Bestuur,
“We zijn vertrokken en wie niet instapt, blijft maar op het perron achter”.
Een gevleugelde uitspraak van de voorzitter van onze organisatie als machinist van de trein.
Een vol perron blijft achter met grote verbazing. Hoe is het mogelijk, vraagt men zich terecht af dat de bestuurders van de trein groen licht geven om te vertrekken, terwijl de bestemming (GPS 2021) nog onduidelijk is, maar niet onbelangrijk, ook de prijs van het treinkaartje is totaal onbekend.
Maar de trein is vertrokken en gaat met hoge snelheid naar onbekende bestemming en de passagiers zitten er in, maar weten nog niet wat zij moeten betalen voor de reis naar GPS2021
De trein is samengesteld uit de diverse treinstellen. Op de bok het NPO bestuur en in rijtuig 2 een elftal met afdelingsvertegenwoordigers, treinstel 3 een aantal sector bestuurders en in de overige treinstellen zitten passagiers.
Deze zijn verdeeld in meerdere groepen. Sommige zijn bevriend met de machinist, andere denken dat het wel goed zit, echter een groot aantal krabt zich achter echter de oren en zet achteraf vraagtekens bij de bestemming en het prijskaartje van de reis.
Als dan plotseling het bericht komt dat de conducteur ( penningmeester)in volle vaart van de trein af is gesprongen zit de schrik er wel een beetje in. De machinist informeert zijn passagiers echter niet. Als dan ook het bericht komt dat de stoker ( secretaris) bij de eerst volgende halte van de trein afstapt, wordt het gevaarlijk. De machinist blijft alleen over met de koffiejuffrouw (sorry voor het vergelijk)
Nu de berichten doorsijpelen bij de passagiers in wagon 1 wordt het onrustig. Een overleg moet er snel komen willen er geen ongelukken gebeuren.
In wagon 2 rommelt het nu ook. De voorzitter van het platform jonge duiven wordt per direct afgeserveerd door zijn collega bestuurders. Deze hebben absoluut geen vertrouwen meer in hem.
De overige wagons met passagiers krijgen nu ook een naar gevoel in de onderbuik, maar de machinist blijft maar door racen.
Hopelijk krabben bij de eerst komende halte de passagiers, en de vele reizigers die nog steeds met verbazing achter zijn gebleven op het perron( 85 % van de liefhebbers), zich achter de oren of ze wel met deze trein willen reizen.
Een verontruste reiziger,
M.A.Allessie